Kenichiro Yoshida, szef finansów w firmie Sony, ogłosił podczas odbywającego się dzisiaj briefingu, że gogle PlayStation VR sprzedają się zgodnie z oczekiwaniami. Sprzęt zadebiutował na rynki 13 października i w premierowym tygodniu rozszedł się w Japonii w liczbie niespełna 52 tys. egzemplarzy.
Jakie były przedpremierowe oczekiwania Sony? Włodarze giganta rzadko wypowiadali się na temat wyników, które po premierze PS VR będą dla nich satysfakcjonujące. Jim Ryan – europejski szef Sony Interactive Entertainment jest zazwyczaj zdecydowanie mniej powściągliwy od swoich przyjaciół z Japonii i na początku października zdradził, że oczekuje się iż w premierę PlayStation VR rozejdzie się w liczbie kilkuset tysięcy sztuk. Patrząc na sprzedaż w Kraju Kwitnącej Wiśni, osiągnięcie takiego wyniku zdaje się być wątpliwe.
Według Superdata, grupy zajmującej się badaniem rynku gier i konsol, sprzedaż PlayStation VR może sięgnąć do końca roku 2,6 mln sztuk. To również bardzo optymistyczne rokowania, ale dopóki Sony nie ujawni globalnych wyników sprzedaży, chociażby z tygodnia premierowego PS VR, to osiągnięcie takiego wyniku należy traktować jako całkiem prawdopodobne.