Grupa badawcza SuperData, podała informacje na temat sprzedaży gogli VR w pierwszym kwartale 2017 roku. Prym wiedzie oczywiście headset Sony, który w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku roku sprzedał się w liczbie 375 tys. egzemplarzy. W lutym ogłoszono, że w okresie od premiery do 19 lutego, sprzedaż PlayStation VR przekroczyła 915 tys. sztuk, tak więc spokojnie możemy zakładać, że obecnie przekroczyła już ona okrągły milion. Czy taki wynik oznacza sukces? Porównując go z liczbami konkurencji, na pewno.
Gogle wirtualnej rzeczywistości przeznaczone na PC nie cieszą się taką popularnością. W pierwszym kwartale HTC Vive rozeszły się w liczbie 95 tys. egzemplarzy. Facebook pomimo obniżenia ceny gogli Oculus Rift, sprzedał jeszcze mniej kopii swojego sprzętu, bo zaledwie 64 tys.
SuperData szacuje, że w całym roku 2017 HTC Vive osiągnie wynik około 553 tys. sprzedanych sztuk, a Oculus Rift zaledwie 346 tys. Sony ma za to wyraźnie przekroczyć próg 2 milionów sprzedanych egzemplarzy. Choć sam uważam, że to prognoza nazbyt optymistyczna.
Skąd takie różnice w sprzedaży. Ne pewno przyczyny można się dopatrywać w cenie, ale SuperData dostrzega jeszcze jeden powód. Firma HTC, a tym bardziej Facebook nie są kojarzone jako producenci sprzętu komputerowego. Sony przyciąga więc klientów uznaną marką oraz bardziej agresywną kampanią reklamową.