Rozmawiamy z Tomaszem Rózieckim, prezesem Play2Chill – o Motorcycle Mechanic Simulator 2021 i planach na przyszłość

Motorcycle Mechanic Simulator 2021
Motorcycle Mechanic Simulator 2021

W połowie grudnia 2020 spółka Play2Chill zadebiutowała na rynku NewConnect. Miesiąc później na platformie Steam ukazało się bezpłatne demo Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Kiedy możemy spodziewać się prologu i jak przebiegają prace nad jego przygotowaniem?

Realizujemy kolejne kamienie milowe z zadowalającymi rezultatami. Z początkiem roku udostępniliśmy bezpłatną wersję demo Motorcycle Mechanic Simulator 2021, które zostało bardzo dobrze odebrane przez graczy. W ciągu 72 godzin w grę zagrało 17 tys. użytkowników. Zbudowaliśmy zaangażowane community, które na bieżąco pomaga nam w dalszym rozwoju projektu.

Kolejnym etapem realizacji MMS 21 jest przygotowanie prologu, nad którym aktualnie pracujemy. Wszystko przebiega zgodnie z planem – tworzymy nowe treści i aktualizujemy grafikę. W prologu zamierzamy uwzględnić wiele nowych funkcjonalności.

O dacie premiery poinformujemy wówczas, gdy będziemy mieli dopracowaną wersję finalną. Założenie jest takie, aby każdy, nawet bezpłatny produkt prezentował wysoką jakość.

Jak kształtuje się wishlista tytułu?

Obecnie Wishlista MMS 21 wynosi ok. 80 tys. zapisów. Udostępnienie demo przyniosło ponad 35 tys. dodatkowych, co dowodzi, że obrana przez nas strategia, czyli testowanie demo czy prologu przez społeczność graczy przynosi wymierne korzyści w skali całego projektu.

Tak, jak wcześniej wspomniałem, przed nami premiera prologu Motorcycle Mechanic Simulator 2021, wobec której mamy jeszcze większe oczekiwania marketingowe.

Motorcycle Mechanic Simulator 2021 bazuje na koncepcji Car Mechanic Simulator od grupy PlayWay. Zaznaczacie jednocześnie, że nie należy spodziewać się odwzorowania gry PlayWay w motocyklowym świecie. Co będzie odróżniało Waszą propozycję?

Porównania MMS 21 do CMS’a są oczywiste i nawet nie próbujemy z nimi walczyć, jednak jest to zupełnie inna produkcja. W Motorcycle Mechanic Simulator 2021 stawiamy na większą modularność pojazdów, każdy z nich będzie składał się z blisko 400 w pełni demontowalnych części.

Wśród aspektów, nad którymi pracujemy, jest także customizacja. Gracz otrzyma szeroki zakres narzędzi do pracy z częściami, aby z dużą swobodą tworzyć swoje wymarzone motocykle. Jedną z nowości będzie możliwość urządzenia własnej przestrzeni do pracy. To rozwiązanie raczej przybliża MMS 21 do gry House Flipper, niż Car Mechanic Simulator. Planujemy kilka lokacji, w których będą mieściły się garaże.

Jakie inne tytuły można porównać do MMS?

Oczywiście – dobrze znane nam symulatory, które powstały w grupie PLW tj. Car Mechanic, Tank Mechanic czy House Flipper. Tak, jak już wspomniałem, staramy się, aby Motorcycle Mechanic Simulator 2021 wprowadził do tego gatunku powiew świeżości i stał się marką samą w sobie.

Jaki znane marki pojazdów motocyklowych zostaną zaimplementowane do gry?

Obecnie w grze dostępne są motocykle bez brandingu, będące naszymi autorskimi projektami. Wówczas, gdy zakończymy proces pozyskiwania licencji, spółka niezwłocznie przekaże stosowny komunikat z tym związany.

Jak wygląda dotychczasowa współpraca z PlayWay?

Dotychczasowa współpraca układa się bardzo dobrze. PlayWay, jako główny akcjonariusz, darzy nas zaufaniem, które przekłada się na pełną niezależność w działaniach projektowych.

Nieocenioną wartością współpracy z PLW jest możliwość cross promocji naszych tytułów z innymi projektami z Grupy. Myślę, że solidna marka, wysokie zasięgi oraz wspomniane możliwości cross-promocyjne stanowią główną siłę PlayWay.

Czy przewidujecie DLC w grze? Czy będą to dodatki płatne czy niekoniecznie?

Mamy zaplanowany długi cykl utrzymania produktu oraz dostarczania graczom nowych rozwiązań w postaci DLC. Jest wiele pomysłów, które ciężko będzie zmieścić w podstawowej grze. Przewidujemy dodatki zarówno płatne, jak i darmowe. Jeśli pozyskamy licencje znanych producentów, nie ukrywamy, że będą to płatne DLC. Planujemy także duże i bezpłatne dodatki, które dostarczą graczom dodatkową zabawę. Jest jednak za wcześnie, aby zdradzać konkrety.

Jaka będzie cena gry i które rynki w zakresie jej sprzedaży upatrujecie jako najbardziej perspektywiczne?

Cena gry to 19.99 USD, przy czym nie wykluczamy promocji już na starcie. Dla posiadaczy gier z Grupy PLW zapewne zaplanujemy dodatkowe bonusy.

Wszystkie rynki są dla nas bardzo istotne i perspektywiczne. Oczywiście bazujemy na danych, z których wynika, które rynki wykazują ponadprzeciętne możliwości. Myślę, że dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że chodzi o: USA, Niemcy, Wielką Brytanię, Francję, Rosję, Chiny, Brazylię i Turcję. W tych zestawieniach bardzo często, z dobrymi wynikami, pojawia się Polska, co jest naprawdę satysfakcjonujące.

Poza Motorcycle Mechanic Simulator 2021 ogłosiliście również produkcję takich tytułów jak Far North Survival, Aztec Empire, Restoration Master. Kiedy możemy spodziewać się premier tych gier?

Nad zapowiedzianymi grami pracujemy nieustannie. Z dużym prawdopodobieństwem najszybciej, prawdopodobnie w 2022 r., premierę będzie miała (nie licząc MMS 21) gra Restoration Master. Również wtedy planujemy premierę pełnej wersji Aztec Empire, natomiast Far North Survival raczej w 2023 roku.

Oczywiście jeszcze w tym roku zaprezentujemy demo lub prologi gier Restoration Master oraz Aztec Empire.

Który z wymienionych tytułów na największy potencjał sprzedażowy?

Każdy z projektów, nad którym pracujemy, ma duży potencjał sprzedażowy. Nie chcemy wskazywać jednego faworyta, ponieważ naszym założeniem jest produkować gry, które wykazują wysoką rentownoś, a ich koszty mogą zwrócić się w stosunkowo krótkim czasie.

Wasz model biznesowy bazuje m.in. na analizie rynku i udostępnianiu pre-produkcji przed skierowaniem do sprzedaży pełnej wersji. Jak sprawdza się taka koncepcja?

Stworzenie prototypu i w oparciu o to – wideo promocyjnego, to tylko część planu badania potencjału gry. Nie zmienia to faktu, że, pierwszy etap jest kluczowy, aby podjąć decyzję o inwestycji. Przez cały proces developmentu chcemy, żeby community obserwowało postępy w pracach i je oceniało, m.in. z tego powodu udostępniamy dev logi na platformie Steam.

W naszej ocenie najważniejsze etapy w procesie produkcji to udostępnienie wersji demo oraz prologu. Na ich podstawie gracze oceniają produkt, dlatego uważam, że grywalna wersja powinna trafiać do nich możliwie szybko.

Dobrym przykładem może być MMS 21, który obiektywnie został oceniony bardzo dobrze. W okresie testowania wersji demo w grę zagrało 50 tys. ludzi, z czego 35 tys. zapisało się na wishlistę. Taka konwersja jest dla nas zadowalająca.

Jestem zdania, że ścieżka, którą obraliśmy, a więc pomysł/ demo/ prolog/ pełna wersja gry, jest słusznym i bezpiecznym podejściem dla studia, które koncentruje się na grach średniobudżetowych i jednocześnie nie przeznacza na marketing milionów złotych.

Wasze gry przygotowujecie przede wszystkim na PC i konsole. Czy w ten zakres wchodzą również konsole nowej generacji?

Docelowo chcemy dostarczać nasze gry na najważniejsze platformy dystrybucyjne, uwzględniając w tym również konsole nowej generacji.

W styczniu br. powołaliście spółkę zależną – FrogVille Games, której pierwszą produkcją będzie wspomniana gra Restoration Master. Studio będzie również producentem Far North Survival. Kto stoi na czele spółki? Jak duży jest zespół i jak przebiega dotychczasowa współpraca?

FrogVille Games to ambitny zespół ze zbieżną wizją pomysłów na gry do Play2Chill. W styczniu postanowiliśmy sformalizować naszą dotychczasową współpracę przez założenie spółki, na czele której stanęli założyciele – Piotr Parzych, prezes zarządu oraz Krzysztof Wiśniewski w roli członka zarządu. Obecnie nad produkcją z ramienia FrogVille Games pracuje 5 osób. Na obecnym etapie jako P2C wspieramy zespół w zakresie developerskim. W planach są jednak rekrutacje i powiększenie FVG.

Jakie są kluczowe cele FrogVille Games na najbliższe miesiące?

Najważniejszymi celami stawianymi przed FrogVille Games na najbliższe miesiące jest zaprezentowanie wersji demo gry Restoration Master, zdefiniowanie kolejnych dwóch dobrze rokujących projektów oraz zwiększenie sił developerskich poprzez powiększenie zespołu.

Jak wyglądają plany Play2Chill SA w perspektywie nadchodzącego kwartału?

Najbliższy kwartał w P2C to zdecydowanie wzmożone prace przy prologu Motorcycle Mechanic Simulator 2021, a także Aztec Empire. Z drugiej strony natomiast działania wydawnicze i biznes-developerskie. Cały rok 2021 zapowiada się bardzo intensywnie – na graczy czekają prolog MMS 21, demo Aztec Empire, premiera MMS 21. Ponadto mniejsze premiery na Nintendo Switch i być może również MMS 21 na konsole.

Jestem przekonany, że 2021 rok pod wieloma względami będzie przełomowy dla naszej spółki.