Connect with us

Cześć, wpisz czego szukasz.

PC

Puszka Pandory: ruszyła zbiórka na reedycję pierwszej polskiej gry komputerowej

Puszka Pandory
Puszka Pandory

Stworzona w 1986 roku Puszka Pandory, autorstwa Marcina Borkowskiego to pierwsza, przynajmniej udokumentowana, gra komputerowa, która powstała w Polsce. Wyszła na komputery ZX Spectrum i została zainspirowana opowiadaniem Głowa Kasandry Marka Baranieckiego. To kawał historii, bez której polski przemysł growy być może wyglądałby nieco inaczej.

Jeśli, będąc kolekcjonerami, marzyliście, by postawić kiedyś ten tytuł na półce, ale odrzucała was cena używanych egzemplarzy i ich dostępność, mam dla was dobrą wiadomość. By w godny sposób uczcić trzydziestopięciolecie tej produkcji, w serwisie Wspieram.to przygotowano zbiórkę na jej pełnoprawną reedycję. Cena podstawowa gry to 80 zł. Zasilając zbiórkę taką kwotą, otrzymamy w zamian kasetę z grą na ZX Spectrum, a także emulowaną wersję na PC, rozszerzoną o współczesne intro i outro. Oprócz tego, przygotowano także kilka innych edycji, do których dołączone zostaną dodatkowe gry lub książki. Zbiórkę znaleźć można tutaj: klik

Zachęcamy do wsparcia projektu jakąkolwiek kwotą. Jeśli nie interesuje was fizyczna gra, warto nawet dać te pięć złotych. Jak piszą sami autorzy, to w pewien sposób hołd oddany początkom polskiej branży gier.

Kliknij, by skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Advertisement

Zobacz także...

RECENZJE GIER

Nie wiem, jak to jest dziś, ale jeszcze kilka lat temu dosyć popularnym hobby małych dziewczynek w wieku szkolnym było pisanie pamiętników. Gdybym sięgnął...

PUBLICYSTYKA

Wspinanie się na wieże i odbijanie wrogich posterunków to cecha charakterystyczna serii Far Cry, będącej wręcz jedną z definicji neologizmu „ubigra”. Mimo obecnego statusu...

PUBLICYSTYKA

Polski rynek gier we wczesnych latach 2000 był dosyć specyficzny. Na tyle duży, by zaistnieć w społecznej świadomości. Na tyle mały, by stać się...

TESTY SPRZĘTÓW

Kiedyś życie było prostsze. Długość kabla od pada decydowała o tym jak daleko od konsoli będziemy siedzieć. Teraz musimy „męczyć” się z bezprzewodowymi padami...

Advertisement