Project Morpheus ma zadebiutować na początku 2016 roku

Project Morpheus

Podczas odbywającego się w San Francisco –  Game Developers Conference, zaprezentowany został nowy prototyp Projektu Morpheus.  To wciąż nie jest ostateczna wersja sprzęt, ale prace zmierzają już ku końcowi. Sprzęt, który wstrzymał wsparcie Sony dla gier ruchowych, ma zadebiutować w pierwszej połowie 2016 roku.  

Specyfikacja najnowszej Project Morpheus wersji przedstawia się następująco:

  • Ekran OLED;
  • 1920×1080 pikseli wraz z subpikselami RGB (w celu zmniejszenia rozmycia).
  • Gogle umożliwiają wyświetlanie obrazu w 120 klatkach na sekundę przy wykorzystaniu konsoli PlayStation 4;
  • Gogle są bardziej wygodne od poprzedniej wersji, a ich użytkowanie nie powoduje dyskomfortu;
  • Możliwe jest renderowanie obrazu z płynności 60 klatek na sekundę do 120 za pomocą techniki zwanej re-projekcja;
  • Występujące opóźnienie to maksymalnie 18 milisekund;
  • Gogle posiadają 3 nowe diody LED do śledzenia położenia (1 z przodu oraz 2 z boku). W sumie urządzenie jest wyposażone w 9 diod do rejestrowania zdarzeń w 360 stopniach;
  • Rozmiar ekranu wynosi aktualnie 5.7 cala i jednocześnie pozwala na widzenie obrazu w 100 stopniach.