Epic Games Store zadebiutowało w grudniu zeszłego roku i choć wielu wróżyło mu rychłą śmierć, konkurencja platformy Steam nigdzie się nie wybiera. Sklep może się pochwalić liczbą aż 108 milionów użytkowników, którzy w 2019 roku wydali w nim 608 milionów dolarów. Oczywiście większość z nich to fani Fortnite, ale jednak 251 milionów pochodzi ze sprzedaży gier innych firm. Wszystko wskazuje na to, że polityka opierająca się na przyciąganiu graczy darmowymi tytułami, przynosi efekty.
Kiedy wystartował sklep Epic Games Store, CEO firmy Epic, Tim Sweeney obiecał, że będzie oferował jedną darmową grę co dwa tygodnie w całym 2019 roku. Obietnicę nie tylko spełnił, ale znacznie ten plan przekroczył rozdając w sumie aż 73 tytuły, które pobrano 200 milionów razy. Program okazał się na tyle udany, że Epic ogłosił dzisiaj, że będzie go kontynuował przez cały bieżący rok.
Co ciekawe największą popularnością w Epic Games Store cieszyły się tytułu na wyłączność. Na liście najczęściej kupowanych tytułów znalazły się takie produkcje jak, World War Z, Satisfiable, Dauntless, Untitled Goose Game, Outer Worlds, Borderlands 3, Metro Exodus, The Division 2 i Control.