Resident Evil Revelations 2 zadebiutowało już na wszystkich platformach. Serwis Digital Foundry postanowił wziąć najnowszą produkcje Capcom’u na warsztat i dokładnie przyjrzeć się jej oprawie graficznej oraz płynności animacji na konsolach ósmej generacji i PC.
Jeśli chodzi o samą oprawę, trudno doszukiwać się wielkich różnic, choć gra jednak najlepiej wygląda w edycji na komputery osobiste. Porównują wersję na Xbox One i PS4, każdy zobaczy, to co chce zobaczyć. Ja na podstawie poniższych materiałów nie podejmuje się rozstrzygnięcia, która z nich wygląda lepiej.
Co innego jeśli chodzi o płynność animacji. Rezultat pomiaru klatek na sekundę nie podlega żadnym dyskusjom. Konsola Sony została zdeklasowana przez Xbox’a One, a różnica jest tak diametralna, że można by ją nazwać różnicą generacji. W momentach, w których na konsoli Microsoftu gra śmiga w 60 FPS-ach, na PlayStation 4 ma problem z uciągnięciem stabilnych 30 FPS-ów. Ciekawe w ilu klatkach na sekundę Resident Evil Revelations 2 „śmiga” na PS3.
Dziwi mnie jednak pewna sprawa, otóż Digital Foundry już w styczniu prezentował Freme-Rate Test najnowszego Residenta w wersji na najnowszą konsolę Sony i wówczas wyniki oscylowały w granicach 60-50 klatek (zobacz). Pytanie więc, czy coś się od tego czasu zmieniło? A może serwis się pomylił? Cz też celowo dyskredytuje jedną z platform?