Porównanie grafiki w Dragon Quest Heroes 2 – PlayStation 4, Nintendo Switch i PS Vita

Dragon Quest Heroes 2 e1488916969877

Dragon Quest Heroes 2 to multiplatformowy spin-off popularnej serii gier jRPG. Jego akcja rozgrywa się w barwnym i pięknym świecie fantasy, a rozgrywka opiera na efektownych starciach z licznymi przeciwnikami. Tytuł w zeszłym roku zadebiutował w Japonii na PlayStation 4, PlayStation 3 i PlayStation Vita, a już w kwietniu pojawi się w Europie i to również na PC. Mało tego od 3 marca produkcja Square Enix jest dostępna na Nintendo Switch.

Digital Foundry nie mogło więc przegapić takiej okazji i dokonało porównania grafiki oraz płynności animacji na trzech platformach – Switch, PS4 i PS Vita.

Najlepiej pod każdym względem gra prezentuje się na dużej platformie Sony. Na Switch krawędzie są nieco bardziej postrzępione, a oprawa pozbawiona jest niektórych detali. Jednak tragedii nie ma, bo edycja na Switch prezentuje się znacznie lepiej niż ta z PlayStation Vita, ale nie ma się co dziwić, przenośna konsola Sony ma już swoje lata. Jednak Switch góruje nad Vitą pod warunkiem, że jest zadokowana. Gdy przechodzimy do gry w terenie, jakość obrazu znacznie się pogarsza.

Jeśli chodzi o płynność animacji, to Nintendo Switch radzi sobie najgorzej. Na PS4 mamy niestabilne 60 klatek, które przy starciach spada do 40.  Z kolei na PS Vita i platformie Nintendo mamy niestabilne 30 klatek, jednak na Switch spadki są częstsze i bardziej dotkliwe (poniżej 20 klatek).

Porównanie grafiki w Dragon Quest Heroes 2 – PlayStation 4 vs. Nintendo Switch