Podczas trwającej w zeszłym tygodniu imprezy Game Developers Conference, twórcy Metro Exodus oraz firma Nvidia, ogłosiły współpracę. Jej owocem będzie wykorzystywanie przez grę od studia 4A Games, najnowszych technologii wyświetlania obrazu. Mowa o generowanym na żywo ray tracingu, który wpłynie na tak znaczące elementy jak oświetlenie globalne (ang. global illumination) oraz oświetlenie pośrednie (ang. indirect lighting).
O co chodzi? Oświetlenia pośrednie sprawia, że źródło światła jest ukryte, a te rozchodzi się po pomieszczeniu poprzez odbicie od okien, podłogi, ścian, sufitu. Z kolei oświetlenie globalne jest modelem stosowanym w grafice 3D, w którym każdy obiekt oświetlany jest przez światło emitowane bezpośrednio ze źródła oraz przez światło odbite od innych obiektów. Generowanie tych funkcji w czasie rzeczywistym daje niezwykle realistyczny efekt.
Nim jednak zaczniecie zacierać ręce, uprzedzam, że technologia Nvidia RTX Real-Time Ray Tracing, wymaga naprawdę potężnego pieca. Obecnie wspierana jest ona jedynie przez kartę Nvidia Titan V, którą zakupimy za około 13 tys. zł.
Metro Exodus ma zadebiutować jeszcze w tym roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Poniżej możecie obejrzeć demo, które prezentuje ray tracing w najnowszej produkcji 4A Games.