W portfolio ConsoleWay widnieją najbardziej wyczekiwane gry z grupy PlayWay, jak Builders of Egypt czy Mr. Prepper, które dodało do wishlisty już ponad 250 tys. graczy. O bliższych i dalszych planach firmy specjalizującej się w portowaniu gier na konsole rozmawiamy z Grzegorzem Misztalem, prezesem zarządu spółki.
ConsoleWay będzie portować w bieżącym roku „wielką 6”. Jakie tytuły kryją się pod tym hasłem i w jakiej kolejności możemy spodziewać się premier gier?
„Wielka 6” to nasza wewnętrzna nazwa na największe projekty, które będziemy portować, tzn.: Builders of Egypt , Mr. Prepper, Thief Simulator 2, Ultimate Fishing Simulator 2, Uboat I Car Mechanic Simulator 2018.
W pierwszej kolejności, w III kw. br. planujemy debiut portu CMS 2018 na Nintendo Switch – następnie Mr. Prepper na starą generację i kilka miesięcy później – porty next-gen. Naszym celem w obecnym roku jest również ukończenie pracy nad portami Builders of Egypt. W tym przypadku wiele zależy od ostatecznej daty premiery produkcji. Pozostałe projekty chcemy wydać w przyszłym roku – wraz z innymi portami, nad którymi pracujemy.
Czy „wielka 6” obejmie wszystkie konsole – minionej i obecnej generacji?
Przygotowujemy porty na wszystkie konsole – zarówno starej, jak i nowej generacji. Podpisane umowy dot. wielkiej 6 obejmują przygotowanie określonych wersji dla poszczególnych gier, tzn. Builders of Egypt na PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, Mr. Prepper na PS4, Xone, Switch, PlayStation 5, Xbox Series X, Thief Simulator 2 na PlayStation 4, Xbox One, Ultimate Fishing Simulator 2 na PS4, Xone, Switch, Uboat na PS4, Xone i Car Mechanic Simulator 2018 na Nintendo Switch.
Na jakim etapie są prace nad portowaniem tytułów cieszących się dużą popularnością wśród graczy – Builders of Egypt i Mr. Prepper?
Na ten moment są to prace typowo optymalizacyjne i ewaluacyjne. Przygotowaliśmy obszerny plan działań, który powstał w oparciu o zebraną wiedzę zespołu nt. obecnych wersji gier. Po tym jak uzyskamy finalną wersję tytułów, w 100% ruszymy do pracy.
Który z portowanych tytułów ma największy potencjał sprzedażowy?
Myślę, że każdy ze wspomnianych projektów ma bardzo duży potencjał sprzedażowy. Liczba zapisów na Wishliście Steam tytułów Builders of Egypt, jak i Mr. Prepper wynosi aktualnie ponad 250 tys. Mamy nadzieję, że sukces gier na Steam przełoży się na duże zainteresowanie wersjami na konsole.
Jeśli chodzi o pozostałe projekty to np. poprzednia odsłona Thief Simulatora sprzedała się w liczbie ponad 800 tys. kopii na samym Nintendo Switch. ConsoleWay przygotuje port kontynuacji, która będzie znacznie bardziej rozbudowana – liczymy na powtórkę sukcesu komercyjnego.
Uboat sprzedała się w liczbie ponad 400 tys. egzemplarzy na Steam, UFS trafiła do prawie 200 tys. nabywców. Tytuł odniósł bardzo duży sukces, mamy nadzieję, że powtórzymy go w przypadku wersji na konsole. Odbiorcą CMS 2018 są użytkownicy Nintendo Switch, ale wcześniejsza wersja, którą opracowywał nasz zespół, trafiła do kilkudziesięciu tysięcy graczy.
Jak widać, ciężko stawiać na jeden tytuł, dywersyfikujemy nasze portfolio, starannie przygotowujemy porty i cierpliwie czekamy na owocne wyniki naszych działań.
W portfolio ConsoleWay 19 gier to zagraniczne tytuły. Z jakimi rynkami współpracuje studio?
Szukaliśmy gier, które naszym zdaniem miały znaczący potencjał sprzedażowy na Nintendo Switch. To głównie gry indie, takie jak duży i wymagający projekt Bus Driver Simulator. Z inicjatywą współpracy wychodzimy sami, zgłaszając się do zagranicznych firm i oferując nasze usługi portujące. Dodatkowo, Ultimate Games działa jako wydawca dla tych gier. Pracujemy z producentami z całego świata – głównie z krajów europejskich oraz z USA.
Jakie szanse dostrzega spółka w konsolach nowej generacji?
Nowa generacja to oczywiście przyszłość. Na chwilę obecną wciąż będzie dominować Nintendo Switch i PlayStation 4, ale wraz z upływem czasu, rozkład sił będzie ulegać zmianie. Nowa generacja, mimo potężnych problemów z dostępnością konsol, odnotowała bardzo udany start. PlayStation 5 i Xbox Series X to nowa baza graczy, dla których chcemy opracowywać wysokiej jakości porty – na początek Mr. Prepper.
W 2021 roku ConsoleWay planuje zadebiutować na NewConnect. Czy studio planuje przeprowadzić emisję akcji przed debiutem na NewConnect?
Rozpatrujemy różne scenariusze przed debiutem. Na pewno planujemy przeprowadzić jeszcze jedną emisję akcji, w okresie wiosennym lub letnim, bliżej debiutu spółki.
Jakie ma Pan oczekiwania względem giełdowego debiutu oraz plany na przyszłość?
Wierzę w spółkę ConsoleWay, cieszę się, że nasz zespół tworzą bardzo doświadczone i ambitne osoby. Co ważne, udało nam się wywalczyć bardzo wysokiej jakości projekty do etapu portowania. Myślę, że połączenie tych czynników przełoży się na świetne rezultaty, a nasza ciężką pracę przekujemy w udany debiut giełdowy.
Jeśli chodzi o plany na przyszłość – działamy bardzo dynamicznie i ciągle pozyskujemy nowe projekty do portowania. Jesteśmy w trakcie negocjacji na port wielkiego tytuły z grupy PlayWay, którego Wishlista wynosi ponad 120 tys. Pozyskujemy także zagraniczne produkcje do portowania i ciągle się rozwijamy. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że spoglądam w przyszłość bardzo optymistycznie