„Nie jesteśmy jeszcze blisko uwolnienia potencjału PS5”: Insomniac Games jest zachwycone PlayStation 5

Ratchet & Clank Rift Apart
Ratchet & Clank Rift Apart

Dyrektor kreatywny Insomniac Games Marcus Smith, opowiedział w wywiadzie dla GamesRadar o pracy ze sprzętem PlayStation 5 oraz o tym, jak bardzo zmieniło to podejście do produkcji nowych gier.

Smitha uważa PlayStation 5 za kamień milowy, który będzie kształtował rozwój gier przez kilka najbliższych lat.

„Często nowy sprzęt jest postrzegany jedynie jako krok w kierunku lepszej grafiki. Jednak w przypadku PS5 widzimy prawdziwy skok do przodu, dzięki natychmiastowemu pobieraniu, technologii dźwięku 3D i oczywiście tej samej ulepszonej oprawie wizualnej. Jesteśmy dopiero na samym początku cyklu życia systemu, dopiero zaczynamy się do niego przyzwyczajać i nawet nie jesteśmy blisko jego pełnego potencjału. W przyszłości wszystko będzie jeszcze ciekawsze” – wyjaśnia Markus Smith z Insomniac Games.

Smith pochwalił gamepada DualSense, zapewniając, że jego charakterystyczne cechy otworzyły przed zespołem Insomniac Games ogromne możliwości eksperymentowania, z których wiele znajduje odzwierciedlenie w ich nadchodzącej grze Ratchet & Clank: Rift Apart.

Na przykład w nowych przygodach Ratcheta i Clanka dotykowe sprzężenie zwrotne i wyzwalacze adaptacyjne zapewnią graczom wyjątkowe wrażenia podczas strzelania i używania różnych rodzajów broni.

Obecnie Ratchet & Clank: Rift Apart nie ma dokładnej daty premiery, ale projekt powinien trafić do sprzedaży w pierwszej połowie tego roku tylko na konsoli PlayStation 5.