Microsoft nie ujawnia wyników sprzedaży konsoli Xbox One od listopada 2014 roku. Wówczas to okazało się, że następca rozchwytywanego Xboxa 360 sprzedał się w pierwszym roku do premiery w liczbie 10 milionów egzemplarzy. Sony w tym czasie mogło się pochwalić niemal dwukrotnie większym wynikiem. Ostatnio firma Gfinity, zajmująca się e-sportem stworzyła aplikację która pozwoli dotrzeć do wszystkich użytkowników najnowszej konsoli amerykańskiego giganta. Neville Upton, dyrektor generalny Gfinity, oznajmił ostatnio, że program połączy się z 18 milionami posiadaczy konsoli Xbox One, zdradzając tym samym jej przybliżony wynik sprzedaży.
Sony nie musi się więc martwić konkurencję. PlayStation 4 do stycznia 2016 roku rozeszło się już w licznie 36 milionów sztuk. Dominacja japońskiej konsoli jest niepodważalna i Microsoft może jedynie strać się zmniejszyć przepaść dzielącą obie platformy.