Masa informacji o Vampire: The Masquerade – Coteries of New York

Vampire The Masquerade Coteries of New York
Vampire The Masquerade Coteries Of New York

Rodzimy producent i wydawca Draw Distance (wcześniej iFun4all) zaprezentował dziś nowe screeny z wersji alpha gry The Masquerade – Coteries of New York. Twórcy podzielili się również wieloma informacjami na temat gameplayu, mechaniki oraz fabuły produkcji, która ma zadebiutować pod koniec roku na PC i Nintendo Switch.

Vampire: The Masquerade – Coteries of New York przedstawia konflikt pomiędzy dwiema wampirycznymi frakcjami: tradycjonalistyczną Camarillą oraz ceniącymi swoją niezależność Anarchami. Walka pomiędzy tymi ugrupowaniami rozgrywa się pomiędzy ikonicznymi budynkami oraz wśród nocnych świateł Nowego Jorku.
Produkcja zaoferuje graczom zarówno możliwość podejmowania ważkich decyzji, jak i mroczną oraz emocjonalną narrację, w którą wplątano  trudne moralnie dylematy oraz wiele opcji fabularnych prowadzących do finału opowieści.

Zarys fabularny Vampire: The Masquerade – Coteries of New York

Jesteś młodym wampirem w Nowym Jorku. Musisz się nauczyć, co to znaczy być jednym ze Kainitów w wielkiej, żywej, współczesnej metropolii. Na swojej drodze spotkasz różnych bohaterów niezależnych – inne wampiry, przedstawicieli ułomnych, najmłodszych Pokoleń, ghoule, ludzi… i nie tylko. Będziesz wykonywać zadania, które spowodują, że zwątpisz w swoje Człowieczeństwo, weźmiesz też udział w skomplikowanej i często niezwykle brutalnej walce o władzę pomiędzy Camarillą oraz Anarchami. Zbudujesz własną Koterię i poznasz najgłębsze sekrety swoich nieumarłych towarzyszy… albo ujrzysz, jak cię opuszczają. Będziesz ucztować na żywych i rozważać prawdziwą naturę Człowieczeństwa tocząc wewnętrzną walkę z Bestią, stale szukającą okazji, by przejąć nad tobą kontrolę. Będziesz podejmować decyzje o dalszych losach twojego bohatera, wybierać, które wątki fabularne eksplorować i jak reagować na sytuacje, w których się znajdziesz. Spotkasz niezwykłe postacie i staniesz w obliczu wielu rozgałęziających się wyborów. Wszystko to w otoczeniu ikonicznych terenów Nowego Jorku.

Gdy twoja postać została stworzona przez Rodzica, szybko pozostawia Cię on własnemu losowi. Trafiasz pod skrzydła starszego, intryganckiego wampira i musisz odnaleźć się w tej sytuacji. W tym czasie wokół Ciebie rozwija się skomplikowany spisek, a Ty, nieświadomie, jesteś w samym jego środku.

Podczas gdy będziesz zdobywał wiedzę na temat krwawego społeczeństwa wampirów i jego roli we współczesnym, nocnym życiu miasta, napotkasz zarówno młode, niedoświadczone, ambitne wampiry, pragnące dowieść swojej wartości, jak i postacie o znacznie bardziej ugruntowanej pozycji niż Twoja. Posłużą ci jako przewodnicy i pośrednicy, dzięki którym poznasz mroczny świat wampirów. Sojusz z rozsądku może przerodzić się z czasem w prawdziwe braterstwo… lub w zapiekłą nienawiść.

Mimo, że rozpoczynasz swoją przygodę będąc częścią autorytarnej organizacji zwanej Camarillą, szybko dowiesz się, że istnieją również inne sekty i frakcje, w tym jedna z najważniejszych – niezawiśli Anarchowie. Wasze drogi w końcu się skrzyżują, ale decyzja, w jaki sposób rozwinie się twoja znajomość z Anarchami zależy wyłącznie od ciebie.

Mechanika Vampire: The Masquerade

Podczas gdy gra przede wszystkim skupia się na opowiadaniu interaktywnych historii, szereg mechanik reprezentuje mroczną prawdę o byciu jednym z Kainitów. Poza Dyscyplinami, których używanie pomaga podczas wykonywania zadań i ograniczeniami czasowymi, istnieją również trzy podstawowe wartości, które gra śledzi cały czas. Są one modyfikowane przez decyzje podejmowane przez gracza, a ich przyrost lub utrata są odzwierciedlone w fabule gry, w subtelny, lecz jasny do zrozumienia sposób.

Głód to wskaźnik, który pozwala mierzyć ciągle rosnącą potrzebę krwi, będącą przekleństwem każdego wampira. Bohaterowie mają możliwość polowania podczas wykonywania zadań, aby zaspokoić potrzebę krwi. Ignorowanie Głodu jest niebezpieczne i gra sygnalizuje to w odpowiedni sposób. Jeśli całkowicie zlekceważymy Głód, konsekwencje będą bardzo poważne: do głosu dojdzie Bestia – mroczny pasażer, tkwiący głęboko w każdym wampirze. Przejęcie kontroli przez Bestię nigdy nie jest przyjemne i choć na krótką metę pozwala bohaterowi odzyskać częściowo poczytalność, nieuchronnie prowadzi do utraty człowieczeństwa, może też skutkować złamaniem zasad Maskarady.

Człowieczeństwo to miara tego, jak bardzo bohater jest zakorzeniony w moralnym i humanistycznym systemie wartości. Gra używa tego wskaźnika by modyfikować rezultaty wyborów dokonywanych podczas zadań, oferować dodatkowe opcje dialogowe… lub sprawić, że niektóre z nich w ogóle nie będą dostępne.

W końcu, wartość Maskarady mierzy, jak dobrze postać potrafi wtopić się w społeczeństwo śmiertelników. Działanie w ukryciu i unikanie wścibskich oczu wtajemniczonych jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej: tak zwana Druga Inkwizycja, międzynarodowa organizacja łowców wampirów, której przedstawiciele znajdują się w szeregach działających globalnie, rządowych agencji, czuwa. Skrytość i unikanie manifestowania nadludzkich umiejętności na oczach śmiertelnych jest kluczowe dla przetrwania wampirów i utrzymania Maskarady.