Gwint, czyli gra karciana osadzona w uniwersum Wiedźmina, doczeka się wersji na smartfony. Produkcja CD Projekt RED w pierwszej kolejności pojawi się na urządzeniach z systemem operacyjnym iOS. Posiadacze telefonów działających na Androidzie otrzymają dostęp do gry nieco później.
Polski deweloper nie ujawnił więcej szczegółów dotyczących wersji mobilnej wersji wiedźmińskiej gry karcianej. Szef projektu Gwinta – Jason Slama – podkreślił jednak, że firma od dłuższego czasu przygotowywała się do rozpoczęcia prac nad przeniesieniem produkcji na ekrany telefonów komórkowych.
„Kluczowym jest dla nas to, by wiernie przenieść wszystko, co stanowi o unikatowości naszej karcianki — piękną grafikę oraz rozbudowaną rozgrywkę — do mniejszego, ale nie mniej ambitnego formatu, jakim są smartfony” – powiedział Slama.
Przedstawiciel CD Projekt RED podkreślił również, że firma przystosowała technologię napędzającą rozgrywkę sieciową – w tym platformę GOG – do smartfonów, dzięki czemu Gwint będzie działał na wspomnianych sprzętach poprawnie.
Slama dodał także, że efekty prac jego zespołu zostaną zaprezentowane jeszcze w tym roku. Oznacza to, że na szczegóły dotyczące mobilnej wersji gry Gwint musimy jeszcze poczekać.
Gwint: Wiedźmińska gra karciana dostępny jest na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Produkcja CD Projekt RED jest karcianką z gatunku free to play, w której występują mikropłatności.
Polski deweloper cały czas wspiera swój tytuł. Już jutro do gry trafi dodatek, zatytułowany „Krwawa Klątwa”. Rozszerzenie wprowadzi ponad 100 nowych kart w tym 31 neutralnych i 14 dla każdej frakcji. Nie zabraknie również nowych mechanik.