Game Jam zorganizowany w tym roku na Gamescomie przez InnoGames przyciągnął prawie 200 uczestników, reprezentujących aż 27 różnych krajów. Była to więc, jak dotąd, największa tego typu impreza w historii targów branży gier! Przez 48 godzin trwania IG Jamu twórcy, którzy przybyli ze wszystkich stron świata od Australii po Filipiny i Kenię, mierzyli się z narzuconym przez organizatorów, ściśle tajnym aż do rozpoczęcia jamu tematem. W tym roku tym słowem było słowo „maski”. Do konkursu stanęło ostatecznie blisko 40 ukończonych projektów inspirowanych tym tematem.
Najlepsza gra imprezy:
1. Drużyna „Team Panoptes”, gra: „Panoptes”
2. Drużyna: „The Bar Dancers”, gra „bar staff Revolution”
3. Drużyna: „NPSheeps”, gra: „A Wolf in Sheep’s Clothing”
4. Drużyna: „WoodFæry Interactive”, gra: „Haywire”
Najlepsza gra mobilna:
Drużyna: „Digital Melody”, gra: „Masky”
Najlepsza gra VR:
Drużyna „Team Panoptes”, gra: „Panoptes”
Najlepsza gra multiplayer:
Drużyna: „NPSheeps”, gra: „A Wolf in Sheep 's Clothing”
Najlepsze wrażenia z rozgrywki:
Drużyna „Team Panoptes”, gra: „Panoptes”
Najlepsza gra eksperymentalna:
Drużyna: „The Bar Dancers”, gra: „Staff Staff Revolution”
Best Graphics:
Drużyna: „Couch Potatoes”, gra: „The Mask of us”
CEO InnoGames, Hendrik Klindworth o IG Jamie: „To inspirujące, obserwować tak wielu entuzjastów z tak różnych środowisk pracujących razem, z pasją i tworzących rzeczy naprawdę nowatorskich I wyjątkowych. Wszystkie drużyny zrobiły naprawdę kawał dobrej roboty jestem pod wielkim wrażeniem jakości gier, które udało im się stworzyć w jedyne 48 godzin. Przy okazji dziękuję serdecznie naszym partnerom, Państwowemu Zrzeszeniu Rozrywki Interaktywnej – BIU – oraz Intelowi, dzięki którym udało nam się przeprowadzić pierwszy game jam na szeroką skalę w historii Gamescomu.”