Gameplay director studia Eidos Montreal Patrick Fortier w wywiadzie dla Official Xbox Magazine zapewnił graczy, że walki z bossami w nowym Deus Ex: Mankind Divided to zupełnie nowa jakość w porównaniu z Human Revolution . Zapytany o to, czym nowa gra o Adamie Jensenie różni się od poprzedniczki w podejściu do walk z bossami odpowiedział:
Chodzi o wspieranie wszystkich aspektów rozgrywki. To była najważniejsza rzecz, której brakowało w walce z bossami. Osobiście uważam, że wszystkie walki były interesujące, jednak dla części graczy stanowiły one wyzwanie, które nie było dostosowane do ich stylu gry.
Są sposoby, żeby ich obejść, są sposoby, żeby ich pokonać w otwartej walce oraz opcje dialogowe, których możemy użyć, by znaleźć inne wyjście z sytuacji.
Swoje trzy grosze dołożyła Marie DeMarle zajmująca się narracją nowego Deus Exa.
W Human Revolution, ze względu na nasz projekt, bossowie zawsze ginęli w cutscenach. Nie mieliście wyboru. Ale zmieniliśmy koncepcję i naprawiliśmy to w The Missing Link [DLC do Deus Ex: Human Revolution – red] i naprawimy też w naszej nowej grze.
Przypomnijmy, że to właśnie walki z bossami, były w Human Revolution najbardziej krytykowanym aspektem. Jeśli twórcom faktycznie uda się je poprawić, to wraz z rozwinięciem bardzo dobrych rozwiązań poprzedniczki może nam się szykować materiał na grę roku.