COVID-19 zwiększył przychody z gier na PC i konsolach o 28% w 2020 roku

Covid The Outbreak
Covid The Outbreak

Firma analityczna SuperData Research opublikowała roczny raport sprzedaży gier cyfrowych w 2020 roku. Z materiału wynika, że przychody wzrosły do ​​126,6 miliardów dolarów, czyli o 12% więcej niż w 2019 roku.

  • Epidemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu przychodów z gier komputerowych.
  • Najwięcej zyskali producenci gier na telefony komórkowe.
  • Gra Pokemon Go mimo trudnej sytuacji i ograniczeń w przemieszczeniu znowu zaliczyła udany rok.
  • Gry free to play nadal generują największe przychody.

Firma analityczna SuperData Research opublikowała raport na temat sprzedaży gier cyfrowych w 2020 roku.

Pokemon Go mimo koronawirusa ma się dobrze

Duża część rynku pozostaje w rękach sektora telefonii komórkowej, z rocznymi przychodami w wysokości 73,8 miliarda dolarów, o 10% więcej niż w zeszłym roku.

Jedną z najbardziej dochodowych gier mobilnych jest Pokemon Go, który w tym samym okresie w 2019 roku wzrósł o 39%. Pomimo ograniczeń w poruszaniu się spowodowanych COVID-19, Niantic znalazł sposób na przyciągnięcie jeszcze większej liczby nowych graczy i uszczęśliwienie starych.

Pokemon GO 2

Przychody z gier konsolowych i komputerowych w 2020 roku

Przychody z gier cyfrowych na komputery PC wyniosły 33,1 mld USD w 2020 r. oraz 19,7 mld USD na konsolach. Free to play nadal dominuje na rynku z 78% wszystkich przychodów z gier cyfrowych (o 9% więcej niż 2019).

Segment płatnych gier również znacznie się rozwinął (o 28%). Wynika to z faktu, że kraje Ameryki Północnej i Europy, w których rynki PC i konsoli są najsilniejsze (84% wszystkich przychodów cyfrowych z gier premium), zostały poddane kwarantannie, a gracze zaczęli więcej grać.

Całkowite przychody z płatnych gier w 2020 roku wyniosły 24,5 miliarda dolarów (17,8 miliarda dolarów pochodziło z komputerów osobistych, 6,7 miliarda dolarów z konsoli). SuperData Research spodziewa się, że ten segment skurczy się do 21,3 miliarda dolarów w 2021 roku (16,2 miliarda dolarów na PC i 5,1 miliarda dolarów na konsolach), podczas gdy free to play będzie rosnąć na wszystkich platformach.

W 2020 roku 10 najlepszych płatnych gier wygenerowało 34% wszystkich przychodów cyfrowych, podczas gdy kilkanaście projektów free to play stanowiło tylko 19% całości. Według SuperData Research, tylko jeden Call of Duty: Modern Warfare (w tym Call of Duty: Warzone) zarobiło prawie 2 miliardy dolarów.

NazwaWydawcaGatunek Dochód
Call of Duty Modern WarfareActivision BlizzardFPS1913 milionów dolarów
FIFA 20Electronic ArtsSport1083 milionów dolarów
Grand Theft Auto VTake-Two InteractiveAkcja przygodowa911 milionów dolarów
NBA 2K212kSport889 milionów dolarów
NBA 2K202kSport771 milionów dolarów
Call of Duty: Black Ops Cold WarActivision BlizzardFPS678 milionów dolarów
Animal Crossing: New HorizonsNintendoSymulator654 milionów dolarów
Cyberpunk 2077CD ProjektRPG609 milionów dolarów
The Sims 4Electronic ArtsSymulator462 milionów dolarów
DOOM EternalBethesda SoftworksFPS454 milionów dolarów