Firma analityczna SuperData Research opublikowała roczny raport sprzedaży gier cyfrowych w 2020 roku. Z materiału wynika, że przychody wzrosły do 126,6 miliardów dolarów, czyli o 12% więcej niż w 2019 roku.
- Epidemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu przychodów z gier komputerowych.
- Najwięcej zyskali producenci gier na telefony komórkowe.
- Gra Pokemon Go mimo trudnej sytuacji i ograniczeń w przemieszczeniu znowu zaliczyła udany rok.
- Gry free to play nadal generują największe przychody.
Firma analityczna SuperData Research opublikowała raport na temat sprzedaży gier cyfrowych w 2020 roku.
Pokemon Go mimo koronawirusa ma się dobrze
Duża część rynku pozostaje w rękach sektora telefonii komórkowej, z rocznymi przychodami w wysokości 73,8 miliarda dolarów, o 10% więcej niż w zeszłym roku.
Jedną z najbardziej dochodowych gier mobilnych jest Pokemon Go, który w tym samym okresie w 2019 roku wzrósł o 39%. Pomimo ograniczeń w poruszaniu się spowodowanych COVID-19, Niantic znalazł sposób na przyciągnięcie jeszcze większej liczby nowych graczy i uszczęśliwienie starych.
Przychody z gier konsolowych i komputerowych w 2020 roku
Przychody z gier cyfrowych na komputery PC wyniosły 33,1 mld USD w 2020 r. oraz 19,7 mld USD na konsolach. Free to play nadal dominuje na rynku z 78% wszystkich przychodów z gier cyfrowych (o 9% więcej niż 2019).
Segment płatnych gier również znacznie się rozwinął (o 28%). Wynika to z faktu, że kraje Ameryki Północnej i Europy, w których rynki PC i konsoli są najsilniejsze (84% wszystkich przychodów cyfrowych z gier premium), zostały poddane kwarantannie, a gracze zaczęli więcej grać.
Całkowite przychody z płatnych gier w 2020 roku wyniosły 24,5 miliarda dolarów (17,8 miliarda dolarów pochodziło z komputerów osobistych, 6,7 miliarda dolarów z konsoli). SuperData Research spodziewa się, że ten segment skurczy się do 21,3 miliarda dolarów w 2021 roku (16,2 miliarda dolarów na PC i 5,1 miliarda dolarów na konsolach), podczas gdy free to play będzie rosnąć na wszystkich platformach.
W 2020 roku 10 najlepszych płatnych gier wygenerowało 34% wszystkich przychodów cyfrowych, podczas gdy kilkanaście projektów free to play stanowiło tylko 19% całości. Według SuperData Research, tylko jeden Call of Duty: Modern Warfare (w tym Call of Duty: Warzone) zarobiło prawie 2 miliardy dolarów.
Nazwa | Wydawca | Gatunek | Dochód |
Call of Duty Modern Warfare | Activision Blizzard | FPS | 1913 milionów dolarów |
FIFA 20 | Electronic Arts | Sport | 1083 milionów dolarów |
Grand Theft Auto V | Take-Two Interactive | Akcja przygodowa | 911 milionów dolarów |
NBA 2K21 | 2k | Sport | 889 milionów dolarów |
NBA 2K20 | 2k | Sport | 771 milionów dolarów |
Call of Duty: Black Ops Cold War | Activision Blizzard | FPS | 678 milionów dolarów |
Animal Crossing: New Horizons | Nintendo | Symulator | 654 milionów dolarów |
Cyberpunk 2077 | CD Projekt | RPG | 609 milionów dolarów |
The Sims 4 | Electronic Arts | Symulator | 462 milionów dolarów |
DOOM Eternal | Bethesda Softworks | FPS | 454 milionów dolarów |