W najnowszym zaprezentowanym przez wydawcę trailerze możemy przyjrzeć się bliżej temu, jak będą wyglądały mechaniki wprowadzone wraz z dodatkiem. Bez wątpienia najważniejszą zmianą jest wprowadzenie złotej i mrocznej ery w jakiej może znaleźć się nasza cywilizacja. Oczywiście, to od naszych poczynań zależą losy cywilizacji, a wyznaczanie konkretnych kierunków, w których będziemy chcieli rozwijać swój kraj w danej erze jest kluczowe. Gdy popadniemy w mroczne czasy, nasze miasta zaczną tracić na lojalności, co może skutkować zamieszkami, a w konsekwencji utratą terytorium. Dla lubiących wyzwania warto zaznaczyć, że przetrwanie mrocznej ery owocuje szybszym osiągnięciem złotej, która w takim przypadku zamienia się w heroiczną i ma jeszcze więcej bonusów.
Kolejnym nowym czynnikiem jest wskaźnik lojalności, dzięki któremu przejmiemy niezależne miasta czy terytoria. W Rise & Fall będziemy mogli zrzucić część obowiązków zarządzania miastami na gubernatorów. Każdy z siedmiu zarządców charakteryzuje się innymi umiejętnościami i posiada różne drzewko rozwoju. Zmiany pojawią się w systemie dyplomacji, im dłużej będziemy współpracować z daną cywilizacją, tym większe profity z tego otrzymamy. Ostatnią istotną zmianą jest wprowadzenie sytuacji kryzysowych. Ich zadaniem jest zmuszenie graczy do współpracy celem zażegnania danego zagrożenia wspólnymi siłami. Za wywiązanie się z zadania nasz sojusz nagrodzony zostanie bonusem, gdy zawiedziemy powędruje on na stronę przeciwnika. Oczywiście w nadchodzącym Civilization VI: Rise & Fall nie zabraknie nowych cywilizacji, liderów, jednostek czy cudów. Dodatek wygląda na rozbudowany i zapowiada się naprawdę świetnie, a premiera odbędzie się już 8 lutego. Czekacie?
Civilization VI: Rise & Fall – Zmiany wchodzące wraz z dodatkiem