Beta Monster Hunter: World – porównanie działania na PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro

Monster Hunter World
Monster Hunter World

DigitalFoundry wzięło pod lupę wersję bata gry Monster Hunter: World, którą posiadacze PlayStation 4 mogli ogrywać w miniony weekend. Specjaliści od analizowania technicznych aspektów gier, postanowili sprawdzić jakie są różnice w działaniu produkcji Capcomu na podstawowej wersji konsoli PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro.

Gracze posiadający ulepszone PS4 będą mogli wybrać jeden z pośród dwóch trybów wizualnych. Pierwszy skoncentrowany jest na rozdzielczości kosztem płynności animacji. Gra w rozdzielczości 4K co prawda nie zalicza spadków poniżej 30 klatek, ale płynność na średnim poziomie 35 FPS raczej nikogo nie zachwyci. Monster Hunter: World uruchomione w trybie stawiającej za priorytet płynność animacji również nie działa w 60 klatkach na sekundę, ale dodatkowe 10, czyli około 45 FPS, robi znaczną różnicę.

Jak prezentuje się Monster Hunter: World na podstawowym PS4? Pod względem oprawy nie różni się zbytnio od gry uruchomionej na Pro z priorytetem płynności. Niestety Frame Rate test nie wypad już tak korzystnie. Gra często gubi klatki i działając w porywach do 38 klatek na sekundę często zalicza spadki nawet do 25.

Oczywiście wyniki te dotyczą wersji testowej, ale biorąc pod uwagę jak niewiele czasu zostało do premiery gry, trudno oczekiwać by wersja premierowa radziła sobie znacznie lepiej w kwestii płynności.

Poniżej możecie obejrzeć raport z analizy DigitalFoundry. Monster Hunter: World zadebiutuje na konsolach PlayStation 4 i Xbox One już 26 stycznia.