Aktualizacja 1.05 dla Cyberpunk 2077 znacząco poprawiła konsolowe wersje, ale nie obyło się bez kompromisów

Cyberpunk 2077

Studio CD Projekt Red wydało wczoraj nowy patch do Cyberpunk 2077 o numerze 1.05. Aktualizacja zadebiutowała dotychczas tylko na konsolach i okazało się, że znacznie poprawiła działanie gry na konsolach, zwłaszcza poprzedniej generacji.

Dotychczas najbardziej dramatycznie wyglądała sytuacja na platformie Xbox One. Podczas dynamicznych starć liczba klatek na sekundę potrafiła spaść nawet do 11, nie przekraczając przy tym 20. Teraz w tym samym fragmencie płynność waha się między 25-15 FPS. Zdecydowanie lepiej radzi sobie PlayStation 4, na którym spadki płynności animacji poniżej 20 klatek praktycznie przestały występować.

Na każdej konsoli, czy to poprzedniej, czy też obecnej generacji dostrzec można poprawę oprawy graficznej. Tekstury stały się bardziej ostre, ale z kolei ucierpiały na tym szczegóły oddalonych budynków. Na konsolach Xbox One, Xbox One X i nawet Xbox Series S, pogorszeniu uległy także cienie oraz oświetlenie. Wydajność gry wzrosła jednak o 20-30%.

Na PlayStation 4 i Xbox One wzrosła także rozdzielczość – w tej pierwszej do dynamicznego 1080p (było 900p) a na sprzęcie Microsoftu do 900p. Na ulicach pojawiło się także więcej NPC.

Poniżej możecie zobaczyć materiały porównujące Cyberpunk 2077 przed i po łatce 1.05.