DICE i Electronic Arts udostępnili dzisiaj nowy patch do Battlefield 1 na konsole Sony i Microsoftu. Łatka o numerze 1.04 waży sporo, tak więc możemy się spodziewać, że wprowadzi wiele poprawek oraz nowości.
Po uruchomieniu PlayStation 4, posiadacze Battlefield 1 będą musieli pobrać plik aktualizacji o rozmiarze 1,971 GB. Poniżej znajduje się szczegółowa lista zmian i poprawek.
Szczegóły aktualizacji 1.04 do Battlefield 1:
Operacje:
64 graczy:
- Liczba kuponów zwiększona ze 150 do 250
- Liczba kuponów odzyskiwanych za zabicie wycofujących się obrońców po przejęciu sektora została zwiększona z 2 do 3.
- Minimalna liczba kuponów odzyskiwanych po przejęciu sektora w Operacjach dla 64 graczy została zwiększona z 30 do 50.
- Skrócono nieco czas przejęcia flagi
40 graczy:
- Liczba kuponów została zwiększona ze 150 do 250
- Liczba kuponów odzyskiwanych za zabicie wycofujących się obrońców po przejęciu sektora została zwiększona z 2 do 3.
- Skrócono nieco czas przejęcia flagi
Podbój:
- Dodano dwie flagi, co powinno utrudnić przejęcie wszystkich flag i zdominowanie pola walki przez jedną ze stron. Do tej pory utrudnione było odbicie przejętych flag zlokalizowanych w pobliżu wiejskich zabudowań. W związku z tym ograniczono obszary przejęcia tych punktów kontrolnych, aby obejmowały mniej zabudowań. Powinno to ułatwić przejmowanie flag i pozwolić przegrywającemu, wypartemu z wiosek zespołowi ich odzyskanie. Oprócz tego w bazach głównych zespołów będzie się teraz pojawiać dodatkowy samochód pancerny, aby zepchnięty do defensywy zespół mógł jakoś wyrwać się z bazy i oskrzydlić przeciwnika.
- Dodano dwie flagi na mapie „Suez”, w sumie jest ich teraz pięć. o Dodano po jednym samochodzie pancernym w bazie głównej każdej ze stron.
- Zmniejszono rozmiary obszarów przejmowania dla dwóch punktów kontrolnych zlokalizowanych we wioskach, dawniej flag A i B. Ma to na celu ograniczenie liczby budynków znajdujących się na obszarach przejmowania. Zmiana powinna ułatwić zdobywanie flag.
- Żołnierza można teraz dostosowywać, wybierając odpowiednią ikonę na ekranie „Start” lub „Żołnierz”
- Jeśli dowódca drużyny ignoruje prośby o rozkazy, dowodzenie zostaje przekazane innemu członkowi drużyny.
- Gdy członek drużyny poprosi o rozkaz (i drużyna nie ma akurat żadnego aktywnego rozkazu), gracz ten zostaje dodany do kolejki kandydatów na dowódcę. Jednocześnie startuje 60-sekundowe odliczanie (odliczanie nie rozpoczyna się od nowa, jeśli w kolejce czekają już inni członkowie drużyny).
- Po upływie 60 sekund pierwszy gracz w kolejce (ten, który najwcześniej poprosił o rozkazy) zostaje awansowany na dowódcę drużyny. Jeśli w kolejce za nim znajdują się inni gracze, 60sekundowe odliczanie rozpoczyna się od nowa. Jeżeli nowy dowódca drużyny nie wyda w tym czasie żadnych rozkazów, zastępuje go kolejny gracz z kolejki oczekujących.
- Jeśli aktualny dowódca drużyny wyda rozkaz, kolejka zostaje opróżniona.
- Taka sama pogoda w Szturmie. Podczas obu rund starcia na polu walki panują identyczne, aktywowane w tym samym momencie warunki pogodowe
- Zmieniono domyślną liczbę graczy w Operacjach z 64 na 40
- Gołąb w trybie Gołębie Wojenne jest widoczny z większej odległości.
- Pakiety bojowe można kupować z poziomu menu „Kup pakiety bojowe”
- W Sklepie dodano dwie nowe zakładki: „Wynajem serwerów” i „Pakiety bojowe”
- Zakładka „Wynajem serwerów” pozwala na wynajmowanie serwerów
- W Sklepie można kupować pakiety bojowe
- W menu „Gra online” można dołączać do gier niestandardowych
- Przycisk „Wyjdź” jest teraz dostępny przez cały czas podsumowania rundy
- W menu „Szybka gra” dodano samouczki wideo na temat poszczególnych trybów rozgrywki
- Dodano do gry drużynowe premie do PD, otrzymywane w pakietach bojowych
- Żołnierze w pozycji leżącej nie mogą już być odpychani przez sojuszników
- Usunięto błąd, w wyniku którego oba zespoły otrzymywały niewłaściwe motocykle w Podboju na mapie „Pustynia Synajska”
- Dodano ograniczenie minimalnej rozdzielczości dla funkcji dynamicznego skalowania rozdzielczości
- Poprawiono płynność ruchu kamery zabójcy dla pewnych lokacji
- Usunięto błąd powodujący nieodblokowywanie się nieśmiertelników klas elitarnych
- Usunięto problemy z obrazem w trybie celowania na komputerach podłączonych do kilku monitorów jednocześnie
- Usunięto problemy z odradzaniem się pojazdów w Operacjach, np. niepojawiającym się kutrem torpedowym obrońców na mapie „Skraj monarchii”
- Usunięto problemy z ruchem materiałów płóciennych po zakończeniu lotu wyrzuconego w powietrze ciała
- Działo forteczne można teraz uszkodzić przy pomocy narzędzia naprawczego
- Nie jest już odtwarzany efekt wizualny uderzenia stopami o podłoże po przejściu do pozycji leżącej
- Usunięto błąd mogący powodować zapadanie się gracza pod ziemię po opuszczeniu lekkiego czołgu obok wraka czołgu Mark V na mapie Amiens.
- Usunięto błąd powodujący niedziałanie flar lokalizacyjnych zwiadowcy po śmierci gracza oraz lotniczych flar lokalizacyjnych po opuszczeniu przez gracza pojazdu.
- Dodano kolizje podłoża na flagach do przejęcia
- Kolizje żołnierza nie blokują już wypuszczania gołębia
- Ulepszono TAA na PS4 i Xbox One
- Usunięto błąd powodujący bieg żołnierza po podłożu pod niewłaściwym kątem.
- Usunięto błąd mogący powodować wyrzucenie gracza w powietrze podczas czołgania się między dwoma budynkami
- Nie będą już przyznawane punkty za zniszczenie własnego behemota
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe sumowanie dokonań gracza, jeśli zginął on tuż przez zakończeniem operacji.
- Usunięto błąd mogący powodować zgon konia podczas przechodzenia między sektorami, jeśli zwierzę znalazło się bez jeźdźca poza obszarem działań
- Usunięto błąd mogący powodować trudności z celowaniem z końskiego grzbietu
- Usunięto błąd powodujący odtwarzanie dźwięku pisania wiadomości po podniesieniu gołębia z napisaną wiadomością
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie czarnego pasa z boku ekranu po założeniu maski gazowej
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowego statusu flag u graczy, którzy dołączyli po rozpoczęciu bitwy
- Usunięto błąd powodujący brak synchronizacji warunków pogodowych między graczami po ponownym dołączeniu do serwera
- Usunięto błąd powodujący brak naliczania punktów za atakowanie behemota
- Usunięto błąd powodujący anulowanie obrażeń od ognia po odniesieniu obrażeń od drutu kolczastego
- Usunięto błąd powodujący przydzielanie zespołom niewłaściwej liczby pojazdów po rozpoczęciu rundy Podboju
Szereg poprawek lokalizacji - Usunięto niewidzialne, powodujące kolizje „przedłużenie” konia za jego zadem
- Obrażenia zadawane strzykawką są teraz uzależnione od tego, jak długo gracz przytrzyma przycisk
- Gracze nie mogą już zmieniać zespołów pod koniec rundy
- Szereg optymalizacji wykorzystania procesora
- Szereg optymalizacji DX12
- Przeładowywanie broni zostaje teraz przerwane w momencie rozpoczęcia wchodzenia po drabinie
- Poprawiono animacje konia dla kamery trzecioosobowej
- Usunięto błąd mogący powodować wyrzucenie gracza w powietrze podczas zbliżania się do szczytu drabiny
- Umożliwiono „zabijanie na drodze” żołnierzy obsługujących broń stacjonarną
- Usunięto szereg błędów DX12 powodujących wyłączanie się aplikacji
- Usunięto szereg błędów powodujących wyłączanie się klienta gry
- Usunięto błąd powodujący pojawianie się artefaktów graficznych podczas używania miotacza ognia w tunelach i w podziemiach
- Najważniejsze podpowiedzi dotyczące rozgrywki będą teraz pojawiać się w grze online trzykrotnie i ani razu więcej
- Usunięto szereg błędów powodujących wyłączanie się gry w związku z rozmiarem okna, wykrywaniem urządzeń graficznych i użyciem kilku monitorów.
- Usunięto błąd powodujący nieresetowanie się rozkazów drużynowych między rundami w Operacjach
- Usunięto problem z ustawieniem włączania/wyłączania trybu celowania w połączeniu z ustawieniem włączania/wyłączania sprintu. Gdy żołnierz biegnący sprintem aktywował tryb celowania, po rozpoczęciu animacji przejścia do trybu celowania wyłączał się natychmiast zarówno sprint, jak i tryb celowania
- Usunięto błąd, w wyniku którego kółko myszy powodowało przesuwanie kamery na boki po wyłączeniu opcji przyjmowania czystych danych z myszki
- Usunięto błąd, w wyniku którego koń nie odnosił obrażeń od granatów gazowych, granatów zapalających i gruzu.
- Usunięto błąd mogący powodować niemożność przejścia do podsumowania rundy, jeśli gracz był martwy w momencie jej zakończenia
- Sterty pocisków artyleryjskich zadają teraz obrażenia w promieniu zgodnym z wyświetlanym efektem kuli ognia
- Nieznacznie skrócono czas wczytywania kolejnych map
- Usunięto błąd mogący powodować odradzanie się gracza pod postacią żołnierza niewłaściwej klasy, np. czołgista odradzał się w samolocie
- Usunięto błąd, w wyniku którego u gracza dołączającego do lidera grupy/imprezy na innej mapie po otwarciu menu w grze pojawiał się czarny ekran
- Ogólne poprawki wydajności związane z modelami
- Usunięto błąd progresji żołnierza mogący powodować przeskakiwanie poziomów klasowych
- Usunięto błąd, w wyniku którego nie wszystkie pojazdy były dostępne przed rozpoczęciem rundy
- Usunięto błąd, w wyniku którego niszczenie budynków nadmiernie obciążało procesor, skutkując dużymi spadkami płynności
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie trzecioosobowej animacji wsiadania i wysiadania z pojazdu
- Usunięto błąd, w wyniku którego ekran zakończenia operacji mógł być wyświetlany jednocześnie z ekranem odrodzeń, jeśli gracz zginął tuż przed końcem operacji.
- Usunięto błąd, w wyniku którego gracz mógł stracić kontrolę nad pojazdem po dwukrotnym otwarciu zakładki Origin
- Usunięto błąd, w wyniku którego emblematy mogły nadawać niewłaściwy kolor całej postaci
- Usunięto błąd uniemożliwiający zmianę zespołu w Zespołowym DM
- Usunięto błąd mogący powodować blokowanie się jeźdźca w gruzach po zburzeniu górskiego mostu na mapie „Pustynia Synajska”
- Usunięto błąd powodujący odtwarzanie „podwodnych” efektów dźwiękowych po odniesieniu obrażeń ponad lustrem wody
- Drużyny nie stają się już automatycznie prywatne, gdy do serwera dołącza grupa/impreza licząca mniej niż trzech graczy
- Usunięto błąd, w wyniku którego po zaakceptowaniu zaproszenia na pełny serwer od znajomego gracz nie mógł opuścić poczekalni, a na ekranie wyświetlany był komunikat o rezerwowaniu miejsca
- Usunięto błąd powodujący zatrzymywanie się gry po wejściu do niektórych menu
- Usunięto błąd, w wyniku którego ranga gracza w grze różniła się od tej w menu
- Usunięto kilka błędów powodujących podświetlanie niewłaściwych elementów w menu
- Usunięto błąd mogący uniemożliwiać złomowanie części broni
- Usunięto błąd, w wyniku którego statystyki pojazdu nie były aktualizowane
- Usunięto błąd pojawiający się po użyciu po raz drugi opcji „Szybka gra”
- Usunięto błąd mogący uniemożliwić otwarcie menu pauzy po przejściu do kolejnej rundy
- Usunięto na PC błąd, w wyniku którego gracz nie widział niektórych członków zespołu
- Usunięto błąd na PC, w wyniku którego po usunięciu filtra na ekranie mogło się pojawić zbyt wiele okien z komunikatem
- Gracze na PC korzystający z kontrolerów mogą teraz wyłączać pomoc w celowaniu
- Usunięto na PS4 błąd, w wyniku którego gracz dołączający do znajomego z tej samej imprezy na tym samym serwerze mógł znaleźć się w stanie zawieszenia
- Usunięto na PS4 błąd mogący powodować problemy z przyznaniem trofeum „Odznaczony”
- Usunięto na XONE błąd, w wyniku którego gracz z niską reputacją nie zostaje dołączony do grupy, a jego karta gracza znika z centrum łączności po zaakceptowaniu zaproszenia do grupy
- Usunięto błąd na XONE umożliwiający graczom z niską reputacją komunikowanie się w grze online z nieznajomymi użytkownikami będącymi w tej samej drużynie
- Usunięto błąd na XONE powodujący wychodzenie z gry na ekran główny konsoli po próbie dołączenia do sesji gry za pośrednictwem przycisku
Mapy:
- Poprawiono głębię destrukcji terenu na mapach Monte Grappa i Skraj monarchii.
- Usunięto szereg błędów powodujących lewitowanie obiektów nad powierzchnią mapy.
- Zmodyfikowano granice obszaru działań na mapach Skraj monarchii i Monte Grappa, aby gracze nie mieli dostępu do elementów tła.
- Wprowadzono szereg poprawek związanych z punktami odrodzeń w trybie Gołębie Wojenne.
- Zmodyfikowano punkty odrodzeń dla samolotów na mapie Skraj monarchii w Operacjach, aby były mniej podatne na ostrzał z behemotów.
- Usunięto błędy powodujący wyświetlanie artefaktów na wodzie na mapie Suez.
- Zmodyfikowano teren na kilku mapach, aby usunąć dziury w podłożu.
- Usunięto niewidzialne blokady na wielu mapach.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie artefaktów w sadzawce na mapie Salonowy blitzkrieg.
- Ograniczono intensywność blasku słońca na mapach Suez i Salonowy blitzkrieg.
- Usunięto błąd na teksturze nieba na mapie Salonowy blitzkrieg.
- Zmodyfikowano szereg obiektów, których nie dawało się sprawnie przeskoczyć.
- Ognie na ziemi na mapie Amiens zadają teraz graczom obrażenia.
- Usunięto ciężki karabin maszynowy w pobliżu flagi G na mapie „Skraj monarchii” w Podboju.
- Usunięto problem związany z brakiem synchronizacji gracza z serwerem umożliwiający prowadzenie skutecznego ognia przez podwójne drzwi bunkra na mapie Monte Grappa.
- Szereg drobnych poprawek graficznych.
Interfejs:
- Na minimapie nie nie widnieją już pojazdy i konie z zerowym zdrowiem.
- Minimapa resetuje się teraz prawidłowo po użyciu opcji Reset.
- Zmieniono tytuł wyświetlany nad listą opcji minimapy z HUD na Minimapa.
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie podpowiedzi dotyczących przycisków dla wszystkich klas pojazdowych.
- Imię pobliskiego gracza na ekranie wyboru drużyny ma teraz kolor pomarańczowy.
- Poprawiono literówki i błędy językowe.
- Poprawiono działanie ekranu kalibracji.
- Ikona pociągu pancernego wyświetla się teraz w kolorze czerwonym dla członków wrogiego zespołu.
- Zaktualizowano grafiki broni wyświetlane w pakietach bojowych.
- Zaktualizowano ekran dołączania/opuszczania drużyny.
- Usunięto błąd mogący powodować wyświetlanie niewłaściwej broni i skórki na ekranie drużyny.
- Usunięto błąd, w wyniku którego przed rozpoczęciem rundy jeden nad drugim wyświetlane były dwa liczniki czasu do jej rozpoczęcia.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie na ekranie odrodzeń powiadomienia „Pod ostrzałem” dla niewybranych członków drużyny.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie niewłaściwych ikon w rejestrze zabójstw.
- Usunięto błąd powodujący niewyświetlanie okienek informacyjnych dla niektórych funkcji pojazdów.
- Usunięto błąd powodujący w niektórych przypadkach nieprawidłowe wyświetlanie wizualnego elementu przejmowania flagi.
- Usunięto błąd powodujący naliczanie nienależnej premii za zabicie granatem zapalającym.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowej liczby otrzymanych odznaczeń na koniec operacji.
- W Operacjach dodano podpowiedzi dla obu zespołów, informujące o tym, co robić po przejęciu sektora.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie interfejsu ekranowego po przejściu na ekran kuli ziemskiej.
- Z ekranu odrodzeń usunięto interfejs rozkazów i zastąpiono go znacznikiem rozkazu na celu.
- Usunięto błąd powodujący zamianę kolorów dla reanimacji w drużynie i zespole.
- Usunięto błąd powodujący drganie ikony zgonu na ekranie odrodzeń i minimapie.
- Ikona kucania/leżenia nie jest już wyświetlana, gdy żołnierz znajduje się w pojeździe.
- Na ekranie dostosowania broni wyświetlana jest teraz prawidłowa liczba nabojów dla SMLE Lawrence’a z Arabii.
- Opcja nakładania skórek na broń jest widoczna na ekranie dostosowania broni, nawet jeśli gracz nie odblokował jeszcze żadnych skórek.
- Dodano widoczne statystyki dla Villar Perosa.
- Rozwiązano problem z nakładaniem się ekranów w przypadku zakończenia rundy w momencie, gdy gracz ogląda filmik wprowadzający.
- Dodano brakujące elementy graficzne linii frontu widoczne na kuli ziemskiej dla operacji „Kaiserschlacht”, „Podbój piekieł” i „Żelazne mury”.
- Dodano możliwość filtrowania zawartości rejestru zabójstw. Dostępne opcje to: wszyscy zabici, zabici przez gracza oraz pobliscy zabici.
- HUD – komunikaty „Wykonano rozkaz ataku/obrony” mają teraz prawidłowy kolor zielony.
- Usunięto błąd powodujący wybór niewłaściwej drużyny na ekranie drużyn.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie czarnego tła w menu pauzy.
- Usunięto błąd, w wyniku którego śledzony medal nie był wyświetlany prawidłowo w menu pauzy.
Rozgrywka:
- Balans broni o Lekki karabiny maszynowe były mniej atrakcyjne od uzbrojenia innych klas. Aby uczynić je skuteczniejszymi na średnie odległości, wprowadziliśmy różne modyfikacje.
- Zwiększono właściwości przygważdżające lekkich karabinów maszynowych i karabinów samopowtarzalnych na średnie odległości.
- Zwiększono celność karabinów maszynowych żołnierza wsparcia w trybie celowania.
- Zmniejszono mnożnik odrzutu dla pierwszego strzału z karabinu Lewis.
- Zmniejszono mnożnik odrzutu dla pierwszego strzału z karabinu Huot.
- Zwiększono odrzut poziomy karabinu BAR M1918.
- Lekkie wersje karabinów maszynowych szybciej zyskują celność podczas ognia ciągłego.
- Dodano dwójnogi dla lekkich wersji LKM-ów.
- Nieznacznie zmniejszono kierunkowy efekt odrzutu i spowodowano, by skalował się prawidłowo pod wpływem modyfikatorów odrzutu, takich jak dwójnogi.
- Zmodyfikowano wartości celności PM-ów i LKM-ów na ekranie dostosowania, aby lepiej uwidocznić różnice między nimi.
- Hellriegel przegrzewa się teraz trochę wolniej i ma zwiększony odrzut poziomy. o Nieznacznie skrócono czas przeładowania Mle 1903.
- Skrócono czas dobycia Mle 1903 oraz Repetierpistole M1912 i przyspieszono animację, aby dodać jej energii.
- Nieznacznie zmniejszono szybkostrzelność rosyjskiego 1895 w wersjach piechoty oraz snajperskiej i poprawiono czytelność momentu, w którym można oddać kolejny strzał z tej broni. o Zmodyfikowano mnożniki obrażeń dla amunicji śrutowej, aby dodać im spójności. Pozwoli to wyeliminować trafienia zadające niezamierzenie wysokie i niezamierzenie niskie obrażenia.
- Balans gadżetów – miny dywersyjne są teraz niezniszczalne do chwili detonacji. Uniemożliwia to innym graczom „kradzież” miny dywersyjnej przy pomocy ładunków wybuchowych. Mina dywersyjna ma eksplodować wyłącznie po upływie wyznaczonego czasu.
- Do 2 zwiększono zapas bomb pułapek gazowych i zapalających, aby zachęcić do ich użycia zamiast wersji odłamkowej.
- Zmodyfikowano balans moździerzy. Gracze mają teraz do wyboru ogień rzadszy, ale celniejszy, oraz częstszy, ale mniej celny.
- Po rozłożeniu moździerza musi teraz upłynąć trochę czasu, nim uzyska on pełną celność.
- Zmniejszono celność moździerza w przypadku oddawania szybko kolejnych strzałów.
- Zmniejszono maksymalny promień rażenia moździerza rozpryskowego żołnierza wsparcia. Aby zadać pełne 65 punktów obrażeń, granat moździerzowy będzie teraz musiał eksplodować bliżej celu.
- Funkcja wskazywania celu dla moździerza na minimapie podaje teraz rzeczywistą dokładność trafienia. Czerwona kropka pojawia się tylko w przypadku idealnego trafienia
Poprawiono także wiele innych pomniejszych błędów w rozgrywce, balansie broni oraz związanych z serwerami.