7 Days to Die, to produkcja studia The Fun Pimps, której światowym wydawcą będzie amerykańskie Telltale Games. Twórcy epizodycznych przygodówek w końcu postanowili na coś innego, czyli na swoisty miks survivalu, craftingu, RPG i zombie apokalipsy. Co z tego wyjdzie? Dowiemy się 1 lipca.
Polskim dystrybutorem gry w wersji pudełkowej będzie Techland. Produkcja w edycji na PS4 i Xbox One będzie kosztowała 159,90 zł.
Wersja PC 7 Days to Die, już od blisko 3 lat jest dostępna jako early access na platformie Steam, a pinie na jej temat są pozytywne. Do tej pory grę testowało już ponad 2 miliony graczy.
Produkcja stanowi unikalne połączenie surwiwalu w czasie apokalipsy zombie, rozbudowanego craftingu i elementów gier tower defense. Gracz trafia do świata opanowanego przez krwiożerczych nieumarłych i tylko od niego zależy czy i jak przetrwa. W 7 Days to Die bezpośrednia walka nie jest priorytetem. Gracz musi pamiętać o zdobywaniu pożywienia i szukaniu odpowiedniego schronienia na długą noc, a walkę z hordami żywych trupów podejmować w ostateczności. Na uwagę zasługuje unikalny otwarty świat oraz całkowicie zniszczalne otoczenie. Ważnym elementem jest też tworzenie przedmiotów – broni i ubrań, ale też elementów budynków, służących do budowy schronu czy pułapek, którymi utrudnimy do niego dostęp.
Anna Łada-Grodzicka, Manager ds. PR Wydawnictwa Techland podkreśla nieliniowość produkcji:
7 Days to Die to niezwykła swoboda działań która sprawia, że każda kolejna rozgrywka różni się od poprzedniej, dzięki czemu oferuje niemal nieskończone pokłady wyzwań i zadań, które pojawiają się przed graczem.
Warto wspomnieć, że dla zamówień przedpremierowych przygotowane są unikatowe skórki dla postaci, przedstawiające bohaterów z serialu The Walking Dead.