PlayStation 5 ma być konsolą o wiele mocniejszą od PlayStation 4 Pro, ale gracz będą musieli się mierzyć z podobnymi problemami. W rozmowie z Famitsu autorzy Ratchet & Clank: Rift Apart ze studia Insomniac Games, opowiedzieli trochę o dostępnych trybach wizualnych w wersji na PS5.
Okazuje się, że gracze wciąż będą musieli dokonywać wybory między płynnością i rozdzielczością, a gra w 4K przy 60 klatkach an sekundę nie będzie możliwa.
Ratchet & Clank: Rift Apart na PlayStation 5 będzie miało dwa tryby charakterystyczne dla gier wspierających PS4 Pro. W pierwszym z nich mówimy o graniu w 4K i 30 FPS, a w drugim – 60 FPS przy niższej rozdzielczości. W tym drugim przypadku dokładnych parametrów nie podano, ale niewykluczone, że chodzi o Full HD będące standardem dla obecnej generacji.
Ratchet & Clank: Rift Apart to nie jest produkcja wciskająca w fotel fotorealistyczną oprawą, tak więc takie kompromisy, będą dość trudne do zaakceptowania na nowej konsoli Sony.