Według danych zebranych przez Valve, w grudniu zeszłego roku, język chińskim był dominującym wśród użytkowników platformy Steam. Najnowsze badania ankietowe firmy pokazują, że liczba chińskich kont wzrosła o 14,4% w porównaniu z miesiącem ubiegłym i stanowi 37,9% wśród wszystkich graczy. Tymczasem liczba użytkowników posługujących się jeżykiem angielskim spadła o 6,6% i wynosi 30,4%.
Oczywiście trzeba brać pod uwagę, że nie są to dane dokładne, gdyż badanie zostało przeprowadzone na losowej próbie i margines błędu może wynosić nawet kilka procent. Niemniej wynik jest imponujący i odzwierciedla wielką popularność amerykańskiej platformy w Państwie Środka.
Steam zyskuje popularność w Chinach głównie dzięki DOTA 2, ale także coraz częściej wdrażanej chińskiej lokalizacji, niezwykle atrakcyjnym regionalnym cenom i lokalnym metodom płatności. Chińska cenzura również odgrywa istotną rolę w rozwoju Steam. Ten bowiem umożliwia dostęp do gier, które nie mogą być dystrybuowane chociażby na platformie WeGame.